helg av dess like

I helgen har det vart fullt upp som vanligt, fredagen bestod av noppra ögonbrynen & en snabbtripp till edet. Utöver det var dagen lugn & harmonisk.
Lördagen var tidig & jag tillbringade förmiddan & eftermiddan hos min kära farmor, det var vårstädning för hela slanten! kratta nerblåsta pinnar, styra upp vägen med grus & mossrivning. Det va skönt väder sisådär bastuvarmt att gå omkring i tjock långärmat. Funderade under en hundradels secund om ja skulle ta av mig & gå i linne men avböjde det ganska tidigt då farmor av en slump fick syns på min piercing i nacken & utbröt ett: - Åhhh har du prickar i nacken oxåå pojk. det skulle nog blivit för mycket för henne att se en tatuerad kropp på det oxå. Gilla läget, tur jag inte är värmekänslig...

Lördag kväll var det fest i Sylte´s Kvarteslokal...det va mycket folk & tror minsann att detta var personligt rekord då det hann ta hela ca 2 timmar innan polisen kom denna gång. På listan stod det inte mer än narkotika razzia på samtliga festdeltagare. Detta avböjdes nog på något knepigt sätt men en avspärrning av lokalen hann det bli.
Vi missa bussen ner till korgen & det var bara att gilla läget.

Söndagen var det vilodag som vanligt men avböjde detta då vi åkte ut till överby & köpte packning till Bassens tvättmaskin. Då kom Tyskland upp på tapeten & idag har det bestämts att på fredag åker vi på en tripp ner över till alkolandet...Idag måndag ska jag bara ta det lungt, det är sol & väldigt varmt ute så nu ska jag ta min sallads lunch & sätta mig på baksidan & sola.

Kommentarer
Postat av: Mammii

Vet inte farmor om dina tatueringar?? Jag kommer ihåg hur hon körde med mig och Jens när det var städning av trädgård. För att inte tala om pinnarna som skulle rensas i skogen. Ja just det, I SKOGEN!! Då var det pest å pina men nu saknar jag det och jag förstår tjusningen med en nykrattad trädgård.
Låter härligt med en salladslunch i solen. Här är det också på väg att bli vår. Bara snö på halva trädgården *fniss*
Kram på dig/Mammii

2008-04-21 @ 22:50:37
URL: http://ammiia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0