Oswald State Penitentiary aka OZ












TACK SNÄLLA BLOGG.SE ATT NI HAR SÅ JÄVLA BRA UPPKOPPLING PÅ ER SIDA SÅ ALLT FÖRSVINNER SOM MAN SKRIVIT NÄR MAN SKA SPARA & PUBLISERA! TACK!!

I fredags gjorde jag ett stort misstag, jag började kolla på en serie som jag & mina polare följt under vår ungdoms år i Sylte.  Det var i väntan på att Helena skulle dyka upp efter en utekväll då jag tog steget att dra igång första avsnittet av 6 sesonger hela 56 avsnitt på 1 h styck totalt.
Nu är det kört, nu har man börjat för 3 gången se världens bästa producerade serie, OZ!
En sesong per dag borde man klara av, då behöver ja bara stänga in mig i 8 dagar.  Jerry drog igenom det på 2 veckor så det ska man la kunna slå med hästlängder tycker ja, Tack HBO för denna underbara serie...Djupt tacksam!


I helgen har det vart lungt, igen alkohol, inga fester, inga sena utekvällar, följer mammas råd ett tag framöver nu sisådär halva hösten då det är deffning & långpromenader som gäller. Däremot har det vart fest på andra håll i Sverige, kan börja med Alex som nyligen blivit & representerar Uppsalas fylle slag. Vart igång i en veckas tid + helgen & grisat vilt, ligger nog nu på 10-i-topp på grislistan, men han befinner sig just nu oxå i en Nollning så det är la förståligt. Sen har det vart fylle slag på Allégatan i Östersund oxå inte minst bestämt hos Olov, det gick ju som vanligt & ni som vart på Allégatan & festat vet ju hur det kan vara haha.
Sen ett stort Grattis till Nemo & Alex i sthlm som flyttade in på Kronobergshäktet igår över en natt sådär oblygt, narkotikabrott & våld mot tjänsteman är inte att leka med grabbar, haha låt mig skratta högt, gäller även dig Pelle =) Ännu ett steg närmare karriärsstegens kriminella bana (Baggatell låter värre än det verkar, men som dom säger: Man har inget att säga till mot Lagens Män) 

Förövrigt var jag hos Far igår kväll & hälsade på under en kopp kaffe, det var trevligt. Sen kom Helena & hämta mig på kvällen det var ännu trevligare, Nicklas var på besök under dagen här hemma & tryckte lite bläck in my skinn. Annars är allt som vanligt i Sylte iaf, katastrofalé! Som jag alltid sagt "OMRÅDET GUD GLÖMDE" nu är det dags att tänka i nya banor grabbar! kanske ska ta den där picen nått framöver som vi alltid snackat om...

hitta lite gammalt skraffs å kände hur det börja klia i fingrarna He....he..heee...hmm.?

Kör upp lite visningsEX för skoj skull...


talet 13 har följt mig i livet, fråga mig inte varför, diggar bara designen & lekfullheten av en etta & trea.


"DESIGN"
Något skolarbete under Design & form om ja inte minns helt fel.


"SOS"
bajtad skiss från nån bok.


Under ca ett år prydde denna burk Metrotidingar runt om i staden, bussar, allmänna platser så som 3 kantiga reklam pelare, designen var olik sig från burk till burk med ett upppiggande budskap var dag. kanske gav det någon ett leende eller en tankeställare.


"OSS"
ett år var taget, dags att byta tagg =)


underbara små roliga,uppiggande,söta ja vad man nu ska kalla dom, kommer dock inte ihåg vem skaparen av dessa heter men vet att jag hitta "småfolket" i en bok vars title är "LOGOS"


"DISS2005"
Så kan en bild bli om man målar sina känslor från hur man mår i ett förhållande. 
hårt,kantigt,vasst,blödande,tomma sträckor,sprickor,djupa hål,mörker ja listan kan bli lång.
Har aldrig mer målat mina känslor...


"Gatukonsten2006"
  

Nu till en polare till mig vars psykadelic konst är helt absurt & facinerande. Surrialism är la ett mer känt ordspråk så som Salvador Dali. Titta & njut på lekfullheten i bilderna.










Älskar denna bild, till & med så att ja har funderat på att tatuera in huvudet.











Aboslut inte copyright!

på återseende....

Kommentarer
Postat av: Mammii

Hummm....ehhhhh....vad har Niklas gjort nu då??? Hoppas det bara är något som skulle fyllas i.

Kram på dig gullefjun/Mammii

2008-08-31 @ 22:54:42
URL: http://ammiia.blogg.se/
Postat av: Moster Millan

Se för guds skull upp med siffrorna - trean sitter snett!!! (och den hängda kaninens armar ser ut som fingrar)



Kram

2008-09-01 @ 10:35:13
Postat av: bulle

Tiderna då alla glodde Oz var fan kult... 90% av allt tjöt i lusthuset handlade om precis Oz... :D

2008-09-05 @ 16:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0