Invigning


24 sep

Resan ner...

Efter en hård festhelg med min älskade barndomsvän olov & nära vänner i Östersund beger jag mig tidigt ut ur
min tomma lgh 05.30. kylan var hotet & tanken på en tågresa på 12 timmar fanns då inte i mina tankar.
Jag ville bara bort från staden & ner till värmen i Trollhättan. Kändes jävligt hårt att dra från olov dock.

Väl framme i sthlm kändes de att östersund verkligen hade kommit in i vintern rejält.
I sthlm sken solen & den lilla värmen som fanns kändes som en högsommar dag i mitten av juli.
Trollhättan var annorlunda, mindre misär & mer nybyggen. allt var som i en enda stor röra bland standens alla
pågående byggen, inte minst sagt dom två 16 vånings husen som skall till att bli studentlägenheter.
Tänk den inskolningen, aaooowww...32 våningar som har fest samtidigt. snacka om party alltså.

Århundrandets spyfontän hehe...


Morfar, Morbror samt min mosters kille gör nog en av dom största krogrunderna på denna jord.
Förfest innan discobowlingen, klockrent ställe, servering vid banorna, vidare & käka mat samt ÖL.
Efter detta vidare till "oktoberfesten", fett stort öltält med livemusik, Ett Jävla Drag.
Vidare till Butlers & steker, happy hour som det ska vara & inte 1 utvald öl & cider som i östersund.
Vidare till O´learys, vars då halva lokalen dock var avstängs pga några dumma jävlar knullat sönder handfatet
tills följd då halva lokalen var fuktskadat. Smiiiidigt... gittar därifrån ner till Sand, träffar några polare där som ja inte sett sen skoltiden. Drar vidare till oldschool krogen Stålverket & träffar då 1 av 4 möjliga "dreamteamare", min morster kille konstigt nog verka han någorlunda nykter fy skäms! Morfar hade blitt för full & dratt taxi hem, morbror hade kommit bort & allt var som vanligt igen. Drar iväg på efterfest i mitt område sylte, knallar hem ca 05.00.
1800 spänn fattigare, De va lätt värt de.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0