Villken Lycka =)

Så där då mina Damer & Herrar, nu kommer den efterlängtade historien om Snöslungan!

Igår va nog Gud lite smått sne på oss Västra götalands människor & tyckte det va dags för lite snö,
ungefär si så där lagomt smått 4-5 DM!

Som ni alla vet där ute så är de ett hälvete, koas har rådit hela dagen.
Bilar som sitter fast, barn som skriker, gammelfolket har vält med rullatorer mm...mm...

Morfar fick äntligen fläsha fram the one and only, kort å gott Snöslungan.
För er som inte då har vart med från start i denna snöslungas historia ber jag er läsa kap 1 & 2 i dena historia.


Kap 1: http://trytorun.blogg.se/2008/february/the-happyday.html

Kap 2: http://trytorun.blogg.se/2008/february/it-s-a-miracle.html

Nu när ni utomstående är med i svängarna & förmodligen fått er ett å annat skratt så fortsätter jag med dagens
händelse & slutet för denna historia, förhoppningsvis!

Jag tar mig an trappen för hand, gjort i ett naffs. Mot garaget vill ju inte missa nåt, väl där inne står morfar
berädd att dra igång monstret, vad händer då? inget...den vägrar. Ja vet inte om ja ska skratta eller gråta!
Geggar ner lite mera olja & gör ännu ett försökt med Elstarten. Då inget händer bestämmer jag mig för att testa
snöret. fanskapet tänder inte ens till...

Morfar är INTE nöjd, & utspelar ett:

- FAAN nu hamnar jag på nätet igen!! Va gör jag för feeel?!?!

Iaf tur är väl det att barnbarnet finns & börjar ratta in spakar, då morfar plötsligt säger:
 
- Där har vi ju gasen.

Med 2 huvuden & 4 händer lyckas vi få igång snöslungan.
Nu jävlar ska de skottas!!

Mysteriet är löst, det behövdes inte bara olja utan gas oxå!
här föjer nu några bilder...


Sen så va en ´liten grej till, Sandro...stanna kvar 1 vecka eller 3 möjligtvis 4 där nere i Thailand å vänta ut våren lite här uppe i kalla trista Sverige, de är ju onödigt att komma hem till total vinterlandskap nu när ni haft de så fint där nere i värmen.Öööeehh, det kan möjligtvis va lite svårt att hämta bilen just nu. Ja lovar, det var inte Morfars fel.

image106

Detta va synen imorses...

image107

Här hade precis Komunens traktor kommit & skottat (kl. 16:49)

image108

En sissta Check innan start...

image109

Här kommer han smygandes....

image110

Snöslungans första meter är gjord...

image111

Något verkar krångla....

image112

Men nu är de full fart framåt!

image113

image114

Berget till vänster om bilden, är inget berg utan Sandros bil =) fast än så länge syns det ju faktiskt att de är en bil...

image115

Nu däremot börjar det bli lite tajt om ja får utala mig...

image116

Å där va Sandros bil en aning på hal is...

Så då! då ska jag bara tacka för mig & önska en god fortsättning. Ploga lungt!

Sandro, de är goda nyheter. Det blir + grader imorn :)



Kommentarer
Postat av: Mammii

Jösses vad mycket snö!! Det ska bli så roligt att komma hem, jag längtar efter er så himla mycket, allra mest dig.
Kram på dig gullungen min.

2008-03-17 @ 22:05:05
URL: http://ammiia.blogg.se
Postat av: Morbror

vafaan, skvätta snö på min bil sådär. ser att den är nerställd på marken. har någon lagat den eller?

2008-03-17 @ 23:53:13
Postat av: KIM

Japp...morbror, de fixa ja för längesen! bara vrida om å tuta å köra...om du kommer ut vill säga HE HE HE....

2008-03-18 @ 00:06:48
Postat av: Morbror

du menar att den inte läcker bensin längre då? wohooo!!!! No more snigelspår efter mig när jag har tankat :)

2008-03-18 @ 11:27:50
Postat av: Moster Millan

Vad du och morfar är rediga.
Kram

2008-03-19 @ 10:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0