Full RULLE!

Oj oj oj....de är knepigt, jag är arbetslös men har fullt upp ändå, hur kan detta va möjligt.
Denna veckan har vart fullt upp, måndags va de jobb, tisdagen bestod av resletande, Indien såg underbart ut tills vi glider in på resebyrån då det första hon kläcker är;
- Visum förstår jag att ni har redan.
-Öhhh...nää!

Där sprack den, tackaaarrrrrr....

Onsdagen bestod i ett litet besök hos Amigo Ink. råka ramla in ca 2 timmar bara sådär. Wendy är nu ifylld black/pink sweeet!
2 hours senare med skakiga ben glider jag ut & gör stan, hitta ett par läsglasögon medel STOCKHOLM, (svarta). sweet.
sedan löpte benen mot Johann där jag råka hitta en duktigt snygg vårjacka. 1000 spän fattigare tog mina skakiga ben svängen förbi moster på hennes jobb. Där är det alltid lika lungt....oftast. Onsdagens tips är kaffe, den skall inköpas på högskolan i Trollhättan då en stor kopp kostar ynka 10 spän! Kan inte bli bättre.

Torsdagen bestod i ett uppvaknande brevid min kära, sedan släppte hon av mig i stan påväg till hennes jobb.
Där va det ams som stod på kartan, sen försäkringskassan. Även idag råka jag ramla in på Johann det är ju inte mitt fel att dom är så dumma & lägger Försäkringskassan i en galleria av affärer lixom. 8 min senare traskar kim iväg nöjd med en vit Matinique skjorta inköpt för bra pris. Passar som en smäck på kommande bröllop.
Efter ett besök på kultur & fritid på komunhuset med klartecken att det bara är att köra igång projektet besökte jag mormor 1 trappa upp. Sedan morbror tvärs över på IT-avdelningen. Där bestämdes lunch samtidigt som far ringer & frågar om jag va sugen på att luncha med han, vi möttes upp på News. Dagens tips är ät lunch med er far, då bjuds det. 
Han skulle efter detta klippa sig på en salong vars namn jag inte ens kan uttala men det lät farligt iaf. Fast det blev bra.
När vi sedan skulle åka till sylte fritidsgård kom han på att han kanske skulle hämta ut en matta som han lämnade in på Gunnars Tvättbar för ca 1 år sedan efter att han på sms fått en påminnelse att mattjäveln slängs om ingen hämtar den. typiskt han....

Sedan bar det av till gården där det ska hållas Guitar Hero tävling på overhead duk med tunga högtalare till.
Nu snöar det rejält här, inte kul! 

Nästa vecka blir det Bio "Män som hatar kvinnor" samt tattoo mässa. Som följar av JOBB, jobb & åter jobb. om jag inte minns helt fel så är jag dom kommande helgerna på gården & bråkar med ungarna. 

Ett litet tips till en unik dessert i det ihållande vintermörkret.

Varm Blåbärssoppa med vaniljglass:
Värm soppan i micron ca 2-3 min
lägg i en klick vaniljglass,
låt stå tills glassen smällt.
Drick!


 
Dagens inköp;

Tidning: KING
Vit Skjorta (Matinique)
1 st Pingall
1 st Marabou lakrits



Kommentarer
Postat av: Fader Forah

du kommer se ut som värsta "italianos" i din nya snygga skjorta, förstår om du har problem med att hålla "chicksen" på avstånd.

2009-02-19 @ 17:47:41
Postat av: Mammii

Kan du säga till min far att jag också vill ha betald lunch, i Östersund. Det går bra å skicka upp din far också om inte min egen vill komma hit (flinar stort)

Det verkar vara lönsamt att bo hos mormor och morfar med tanke på att det sprids pengar till höger och vänster (fniss)

Blåbärssoppan med glassen ser god ut, det måste jag nog pröva någon gång. Har för mig att jag åt varm nyponsoppa med glass när jag var liten. Om jag gjorde det så var det gott.

Kram på dig gullunge/Mammii

2009-02-22 @ 23:17:47
URL: http://ammiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0